Як зробити череп?

Як зробити череп?
Ось і прийшов час нарешті взяти в руки матеріал і як слід його пожмякать в своє задоволення.

Мені цей процес подобається до жаху, тому дуже часто я ліплю просто для того, щоб просто ліпити. Всякі різні різниці, які потім навіть не йдуть у піч. Начебто начерків. Ось і зараз, для того, щоб показати порядок роботи і деякі прийоми я покажу такий начерк. Я буду робити людський череп.

Це не надто складно, а до того ж я бачу, що іноді на виставляються малюнки появдяется такий коментар: «спочатку треба вивчити, як стороя череп», — так що вже може бути корисніше, якщо кожен художник зможе сам собі зробити модель черепа згідно тим методам побудови , які він вивчив у малюванні? Крім того таким черепом можна лякати противних сусідських дітей, можна носити його на мотузочці на шиї, можна підсунути в стакан зі вставними щелепами бабусі, — та чи мало ще чого корисного і цікавого можна придумати, маючи таку корисну штуку, як кишеньковий череп?! І взагалі — це — готишная! Тепер — до справи. Найпершим справою я розминаю матеріал і скачують з нього кульку.

Розмір кульки визначає, якого розміру буде кожна нова деталь. Оперделить потрібний обсяг предмета — це найперший крок у скульптурі, а також і в малюванні, наскільки я розумію. Оскільки голова людини в дуже спрощеному вигляді має форму яйця, я сміливо надаю кульці яйцеподібну форму: Такмі чином відразу стало зрозуміло, де у цієї голови буде підборіддя, а де вмістилище розуму.

Далі пальцями роблю вдавленіє на одній зі сторін і таким чином ще більше відділяю потиличну частину голови від нижньої щелепи. Зараз від обсягу я вже переходжу до наступного кроку — формі предмета. Так що зараз я надаю деталі спрощену форму голови, яка, кожен художник це знає має форму овалу в мозковій частині і чогось на кшталт циліндра в лицьової.

Якщо подивитися на голову зверху, то вона теж має форму яйця: ширша в тім’яній частині, ближче до потилиці і більш вузька в області чола. Лоб при цьому має форму округлу, а не плоску Тепер круглою ручкою якогось інструменту я роблю вдавленіє на лицьовій частині, відокремлюючи лоб від області очей: І роблю ще одне вдавлені в області рота. Чому вдавленіє, — запитаєте ви, — адже там якраз опуклість? Абсолютно вірно, опуклість. Але для того, щоб її заповнити чимось мені зручно мати більшу площать поверхні, а по друге, таке вдавленіє просто необхідно робити, якщо ми збираємося широко відкрити рот нашої моделі.

Взагалі будь-яка робота з головою у мене починається з того, що робиться саме така заготовка. Не важливо з якого матеріалу я роблю модель і неважливо якого вона буде розміру: з тенісний м’яч або завбільшки з очну ямку демонстрованою зараз моделі.

До цих пір я все робив руками, як робиться будь начерк. Але хорошу роботу треба намагатися чіпати руками поменше, а найкраще — взагалі не чіпати, тому я насаживаю голову на "кол".

Залежно від розміру голови це може бути уламок олівця, як тут, може бути тоненька паличка або навіть шматочок дроту, а якщо голова буде вельми великою, то напевно доведеться пошукати і кол відповідного розміру Щоб заготовка не крутилася на цій осі, я просто приліплюються її матеріалом до олівця ззаду, там де шия. Таким чином у мене і голова не крутиться і завжди є під рукою матеріал для продовження далі роботи. Перед тим, як садити цю голову в піч, треба буде акуратно прибрати зайвий матеріал з шиї і трохи розгойдати або провернути саму голову на цій осі, для того, щоб її потім можна було легше зняти. На цьому місці закінчується найперший етап — виготовлення стандартної заготовки для голови.

Оскільки я таки збираюся ліпити не всю голову, а тільки череп, я на завершення трохи звужую ще її лицьову частину. Після об’єму і форми предмета, наступним кроком йдуть всякі опуклості і виступаючі частини.

Ось тут і настає цікава частина роботи. Робиться це так: в потрібних місцях я додаю шматочки матеріалу (логічно, що кожна така добавка повинна бути нужгого обхем і правильної форми). Ось тут я почав додавати всякі виступи черепа на лоб.

І заодно, є можливість продемонструвати, чому з’являється необхідність робити інструмент самому: зліва — Гладилка, не найменша, зроблена з бамбука, — нею я користуюся вже багато років. Праворуч майже такий же інструмент, який я купив в магазині з готовими інструментами.

Питання: яким з інструментів буде зручніше пригладити нові добавки до моделі? Відповідь очевидна, я думаю. Ось, вдалося пригладити-примазати нові частини. Після того, як вони примазатися на своє місце, можна продовжувати надавати їм форму ще більш ретельно.

Але кожна нова частина на самому початку повинна бути в першу чергу ретельно приладнані на місце. Інакше після запікання вона просто-напросто може відвалитися. Закінчивши поки що з чолом і носом, я переходжу до скул. Тут вам для демонстрації відразу два способи того, як обпределіть весь обсяг матеріалу, який треба накласти.

По-перше, можна піти більш обережним шляхом і додавати потроху маленьких тоненьких черв’ячків в потрібні місця, поки ви не побачите, що добавка відповідає потрібному обсягом. Їх запросто можна накласти і упакувати в кілька шарів, а потім усіх разом загладити.

Інший спосіб — якщо ви вже більш точно знаєте, якого розміру добавку ви хочете зробити — тоді можна додати кілька шматочків матеріалу побільше, а може і зовсім один шматок відразу потрібного обсягу, потім вам буде потрібно лише надати йому потрібну форму. Діючи тим чи іншим способом завдання — отримати дві симетричні деталі, які роблять заготовку голови вже чимось схожою на череп. Далі буде.

Як зробити череп?

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!




Добавить комментарий