Чи можна обміняти товар?

Чи можна обміняти товар?
Припустимо, ви купили подарунок до дня народження близької людини. Це може бути якийсь предмет одягу або інтер’єру, складна техніка або просто річ, необхідна в побуті. Та все що завгодно, про що так давно мріяв ваш друг або родич.

Але от біда: презент виявився з дефектом. Або просто не підійшов імениннику. Що робити? Напевно ви захочете обміняти товар або повернути гроші щоб купити вже інший подарунок. Можливість повернення або обміну товару в цій ситуації залежить в першу чергу від того, чому товар не підійшов: за низької якості або з іншої причини.

Порядок дій для різних ситуацій представлений схематично нижче. Коли закон дозволяє споживачам міняти непродовольчі товари або повертати їх назад в магазин Якщо якість товару влаштовує, але він просто не підійшов Отже, подарунок куплений, і ви вже готові урочисто вручити його імениннику. Але тут до вас доходять чутки, що винуватець торжества вже отримав точно такий же презент: вас хтось випередив.

Або іменинник раптом попросив щось інше. Або подарунок не підійшов вашому другу за розміром. Ситуацій може бути безліч, але об’єднує їх одне: претензій до якості ні в кого немає, річ просто не підходить. У цьому випадку загальне правило таке: обміняти товар або повернути гроші ви можете протягом 14 календарних днів, не рахуючи дати покупки. При цьому магазин може відмовити вам, якщо річ втратила товарний вигляд і свої споживчі властивості.

Саме тому продавець не прийме поношений взуття, яка тисне. Або пилосос, яким вже користувалися і після цього не почистили. Але припустимо, покупка не втратила товарного вигляду.

Тоді перевірте, чи залишилися документи, які раніше ви отримали від продавця (касовий чек, гарантійний талон та ін.) Хоча закон і дозволяє обміняти річ, якщо чека немає, але доводити факт покупки доведеться саме вам. А це майже завжди непросто: треба шукати свідків, відеозапису і т. д. Без документів співробітники магазину відмовлятимуться міняти річ (повертати гроші). Звичайно, можна звернутися до суду (якщо ціна питання для вас велика).

Але передбачити, як повернеться справа, практично неможливо. І ще два дуже важливих моменти.

По-перше, є окреме правило для повернення та обміну речей, куплених дистанційно через Інтернет або поштою. Якщо такий товар не підійшов, повернути або обміняти його можна протягом семи календарних днів з дати покупки.

А по-друге, є перелік речей, які магазини в принципі не зобов’язані приймати назад. Він затверджений постановою Уряду РФ від 19 січня 1998 р. 55 (далі перелік 55). Класичний приклад неповернутого товару медичні вироби і предмети особистої гігієни.

Скажімо, термометри і зубні щітки. До речі, в переліку 55 згадані також технічно складні товари. До них відносяться, наприклад, електропобутові прилади, фотоапарати, телефони і т. п. Так от, як ми з’ясували, зателефонувавши кілька магазинів, досить часто продавці готові прийняти назад такі речі.

Тому, навіть якщо ви знайшли свій товар у переліку 55, на всякий випадок поцікавтеся у продавця щодо повернення (обміну). Можливо, вам підуть назустріч. Або погодяться повернути гроші, утримавши невелику суму.

Що все ж краще, ніж не отримати взагалі нічого. Якщо є претензії до якості товару А тепер інша ситуація: подарунок куплений і це саме те, про що мріяв іменинник. Але, на жаль, річ має явний дефект. І очевидно, що виник він не з вашої вини.

Наприклад, у фотоапараті не працює спалах, у чайника є тріщина, кишеню піджака дірявий. Скажемо відразу: якщо дефект виявлений через кілька днів після покупки, то обміняти (повернути) товар можна.

Але термін для цього обмежений. І залежить він від того, що саме ви купили. Товар відноситься до технічно складних Припустимо, покупка відноситься до технічно складних товарам.

Тобто вона згадана в тому самому переліку, який чиновники затвердили 10 листопада 2011 (постанова Уряду РФ 924). Так от, якщо ви виявили недолік в технічно складному товарі, у вас є 15 календарних днів, щоб повернути гроші або поміняти його (у тому числі з доплатою на іншу модель).

Зауважте, що новий перелік застосовується з 24 листопада минулого року. До цього діяв інший список технічно складних товарів. І він був набагато вже.

24 листопада о перелік додалися цифрові фото-і відеокамери, ноутбуки, супутникові тарілки та інша техніка, яка увійшла в наш побут в останнє десятиліття. Отже, на повернення складних товарів у вас є 15 днів. Але що якщо шлюб виявлений пізніше? Тоді поміняти річ або повернути гроші набагато складніше доведеться віддати товар в ремонт.

І далі все залежить від результатів проведеної роботи. Перерахуємо три ситуації, коли після експертизи і ремонту ви маєте право на повернення або обмін товару. Ситуація перша. У товару істотний недолік. Тобто дефект, який дуже складно і дорого усунути.

Можливо, що одні й ті ж неполадки знову з’являються після ремонту. Тоді ремонтувати річ далі просто немає сенсу.

Ситуація друга. За 45 календарних днів продавець так і не зміг полагодити річ. Дуже часто в магазинах твердять: У нас за законом є 45 днів на ремонт, раніше нічого готово не буде. У такій ситуації нічого не залишається, окрім як дочекатися закінчення цього терміну. І потім, якщо товар так і не полагодять, зажадати повернення або обміну.

Ситуація третя. Річ постійно доводиться ремонтувати протягом гарантійного терміну. Тут важливо, щоб за календарний рік загальний час всіх ремонтів виявилося більше 30 днів. Тільки тоді вам повинні повернути гроші або поміняти бракований товар.

Товар не відноситься до технічно складних А що якщо річ не зазначена в переліку технічно складних товарів? Тоді все набагато простіше.

Вимагати заміни (повернення грошей) можна протягом двох років або терміну гарантії, якщо він перевищує два роки.

Чи можна обміняти товар?

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!




Добавить комментарий