Чи потрібно прогрівати двигун?

Чи потрібно прогрівати двигун?
Основним механізмом двигуна є кривошипно — шатунний, що складається з циліндра, поршня, шатуна і колінчастого валу. При займанні палива свічкою в камері згоряння поршень починає свій рух у циліндрі, штовхаючи шатун і обертаючи колінчастий вал. Для максимального поглинання енергії поршнем необхідно, щоб зазор між поршнем і циліндром був мінімальний. Однак поршень намагаються робити якомога більш легким, а циліндри повинні бути максимально твердими.

А значить, використовуються різні матеріали, що мають різний коефіцієнт теплового розширення. Найбільшого поширення набуло поєднання поршень з алюмінієвого сплаву з чавунним або сталевим циліндром.

Не потрібно забувати, що на алюмінієвому циліндрі стоять сталеві кільця. Алюміній при нагріванні сильніше змінює свої геометричні розміри, ніж сталь, тому лінійні розширення металів закладаються конструкторами при проектуванні двигуна. Нерідко чується фраза Двигун заклинило. Даний вид неполадки якраз викликаний тим, що при перегріванні двигуна поршень настільки збільшився в своїх розмірах, що вичерпав зазор і почав тертися об стінки циліндра.

Прогрівати двигун перед поїздкою потрібно! Треба також зазначити, що при запуску двигуна повітря навколо нього холодний, який містить більше кисню. При використанні його двигуном в камеру згоряння потрапляє збіднена суміш і, як наслідок, тягові характеристики погіршуються. Дана обставина, помножене на зростаючі зусилля при роботі механізмів в холодному густому маслі, призводило до того, що карбюраторні машини деколи глухли на холостих обертах. Для запобігання цьому у водіїв був підсос, який додавав бензин при формуванні паливної суміші.

Сучасні інжекторні двигуни автоматично встановлюють більш ранній кут випередження запалювання (що б легше запалювати збіднену суміш) і самостійно збагачують паливну суміш. Під час даного процесу двигун працює на підвищених холостих обертах. Нехтування процесом прогріву призводить до підвищеного зносу деталей, т. к. холодну густе масло гірше змащує деталі, і до підвищеного навантаження на сам двигун. Для переміщення холодних технічних рідин потрібна велика потужність через їх підвищеної в’язкості.

Також залишається холодним масло в коробці передач. Особливо це небезпечно для автомобілів з автоматичною коробкою передач.

Обертаючись в густому маслі лопаті гідротрансформатора можуть погнутися або зламатися від зіткнення. Прогрівати двигун автомобіля з автоматичною коробкою передач перед поїздкою потрібно обов’язково! Важливий фактор ще й у тому, що їзда на машині з непрогрітим двигуном небезпечна. Двигун, відчуваючи велике навантаження, може стихнути в самий невідповідний момент, а скла будуть постійно потіти, заважаючи огляду.

Як прогрівати? Для правильного прогріву двигуна потрібно вивчити інструкцію експлуатації вашого автомобіля.

Багато виробників вбудовують в блок керування двигуном спеціальні програми. Втручання водія в їх роботу може бути небажано. У більшості інших випадках необхідно гріти двигун поки стрілка покажчика температури охолоджуючої рідини не почне підніматися.

На інжекторних машинах разом з цим впадуть показання тахометра до звичних холостих обертів. Тепер можна рушати, але прогрів двигуна на цьому не закінчено. Поки стрілка датчика температури охолоджуючої рідини не покаже 80-90 градусів за Цельсієм, розкручувати двигун більше 2500 об / хв.

вкрай небажано. Чи можна відразу прогріти двигун до необхідних 80-90 градусів і їхати як зручно? Ні, не можна. Незважаючи на те, що двигун прогрітий, масло в коробці і диференціалі (у разі задньопривідного або повнопривідного автомобіля) залишається густим. При передачі великої потужності від двигуна колесам елементи трансмісії будуть схильні до підвищеного зносу.

До того ж прогрівати двигун дозволено не скрізь. А в багатьох місцях, наприклад, в житловій зоні, Вас можуть і оштрафувати. Прогрівання під помірним навантаженням відбувається швидше і виглядає раціональніше т. к. грами бензину перетворюються в кілометри шляху. Якщо немає бажання витрачати свій час, мерзнути в холодній машині, поки вона прогрівається, то можна скористатися сервісної функцією Вашої автосигналізації: дистанційний запуск, прогрівання автомобіля в заданий час або по досягненні певної температури.

Чи потрібно прогрівати двигун?

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!




Добавить комментарий