Чому димить двигун?

Чому димить двигун?
Щоб відповісти на це питання, нагадаємо роботу двигуна. Під час робочого ходу поршня частина вихлопних газів проривається через кільцеве ущільнення поршня і потрапляє в картер двигуна. У новому двигуні це кількість зведена до мінімуму, в старому досить багато вихлопних газів проривається в картер двигуна, створюючи там надлишковий тиск. Для зниження тиску на сучасних автомобілях використовується спеціальна система вентиляції картера двигуна.

У всіх бензинових двигунів є дві системи вентиляції: одна працює тільки на холостому ходу, друга — на великих обертах двигуна. Обидві системи являють собою гумові трубки, через які картерів гази відсмоктуються у впускний колектор. Для того щоб на холостому ходу ці гази не заважали роботі двигуна, вони в малих кількостях відсмоктуються в повітряний фільтр, а потім, через систему холостого ходу, у впускний колектор. При великих оборотах картерів гази сильним струменем через спеціальний клапан відсмоктуються прямо у впускний колектор, минаючи карбюратор.

Цей клапан перекриває вентиляцію на холостому ходу, бо, якщо він не буде працювати, у впускному колекторі вийде занадто бідна суміш і двигун буде трястися або затихне. Щоб разом з картерів газами не летів масляна пил, в клапанної кришці влаштований масловіддільник, який з часом забивається нагаром і не працює, тому й з’являється масло в повітряному фільтрі і у впускному колекторі. Двигун, природно, димить. У двигунів з уприскуванням зазвичай одна трубка відсмоктування газів картерів, яка на поході до дросельної заслінки розділяється.

Канал більшого діаметру входить во. впускний колектор до дросельної заслінки, а канал меншого діаметра (він звичайно перший і засмічується шлаками, так як його діаметр всього близько 1 мм), — після дросельної заслінки. Через менший канал здійснюється вентиляція картера на холостому ходу, через більший — при відкритій дросельної заслінки. Коли ці канали заб’ються гаром, вентиляції картера не буде, і вихлопні гази створять у двигуні такий надлишковий тиск, що жоден сальник, жодна прокладка не витримають, і картерів гази разом з маслом потечуть назовні. Тому перш ніж усувати текти масла, добийтеся нормальної вентиляції картера, так щоб уже при 1000 об / хв картонка, що лежить на клапанної кришці замість знятої маслозаливної горловини, щільно притискалася розрідженням в картері двигуна.

При зношеної поршневий групі цього домогтися неможливо навіть при 2000 об / хв, так як вихлопні гази в дуже великій кількості прориваються в картер двигуна, і боротися з течею масла в цьому випадку практично марно. У дизельних двигунів система вентиляції картера простіше і нагадує сапун, тільки виведений він не під мотор, як у наших старих автомобілях, а у впускний колектор.

Чому димить двигун?

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!




Добавить комментарий