Скільки атмосфер в колесі вважається нормальним?

Скільки атмосфер в колесі вважається нормальним?
Мене давно цікавлять два питання про шини. Питання перше В інструкції до машини сказано, що накачувати в шини треба 2. 1 атмосфери. Зрозуміло, що мається на увазі тиск в холодних шинах. Але яка температура у «холодних» шин?

Залежно від пори року і місця Росії це може бути і +40 `C, і -50` C. Всім відомо, що при русі автомобіля повітря в шинах нагрівається і відповідно збільшується його тиск. Однак, ніхто чомусь не надає цьому належного значення. Принаймні шиномонтажки вже точно не заморочуються.

У шиномонтажках при перебортовке коліс повітря закачують температури приміщення (або вулиці), а коли приїжджаєш в шиномонтажку з проханням перевірити тиск у шинах і підкачати, то повітря подкачивают холодний плюсом до вже нагрітого. А яке повітря взагалі закачувати? Якої температури? Взимку на вулиці -30 `C, при русі повітря шин нагрівається градусів до 80. На великій швидкості при недокачанних шинах нагрів може бути до 120 `C, і навіть до 150` C (правда при цьому вже починається руйнування шини внаслідок перегріву).

Кожні 8 `зміни температури повітря дають зміна тиску в шинах на 0. 1 атмосфери. Якщо взимку в -30 `C закачати 2. 1 атмосфери, то за рух і нагріванні повітря до 80 `C тиск стане 3. 5 атмосфери.

Питання: чи витримає шина такий тиск? І чому виробники не уточнюють яку температуру шини вони вважають «холодної»?

Питання друге Спочатку шини накачують в знятому стані. А коли потім подкачивают до потрібного тиску, то роблять це без зняття колеса.

Мені незрозуміло чому в знятому колесі і в колесі під навантаженням створюється однаковий тиск? Я ще трохи пам’ятаю фізику і знаю, що у гуми, як і у пружини, є свій коефіцієнт стиснення / розтягування. Чим сильніше розтягуєш гуму — тим сильніше вона чинить опір. Тиск повітря змушує гуму, з якої зроблена шина, розтягуватися, проте, у міру розтягування, опір розтягуванню зростає. У якийсь момент ці сили стиснення і розтягування вирівнюються, врівноважуються і стан шини стабілізується.

Зрозуміло, все це відбувається миттєво ще в момент накачування шини, я просто щоб зрозуміліше було описав процес, як я його бачу. При тиску на колесо масою автомобіля відбувається стиснення шини. Сила, з якою автомобіль тисне на колесо, по суті додається до сили, з якою гума пручається внутрішньому розширенню, але тільки з одного боку (в точці контакту з дорогою).

В результаті тиску маси автомобіля в точці дотику з дорогою гума стискується, обсяг шини зменшується, тиск збільшується. Отриманий приріст тиску збільшує силу внутрішнього тиску і змушує гуму розширюватися більше в тих місцях, де шина не торкається землі.

І ми бачимо, що профіль гуми знизу завжди трохи менше, ніж зверху. Але це зміна форми лише частково гасить надлишок тиску, т. к. гума розтягується нерівномірно, плюс металевий корд перешкоджає розтягуванню. Щоб було зрозуміло, уявіть собі перекачати шину, яка накачана до свого максимуму.

Сильніше вона накачана бути не може, точніше повітря в неї загнати звичайно можна, але обсяг шини при цьому вже збільшуватися не буде — шинний корд натягнутий до межі і створює жорстку конструкцію, яка може тільки стискатися всередину. Почнемо тиснути на цю шину деякої масою досить великий, щоб шина початку проминатися, але розширюватися в інших місцях вона вже не зможе.

Обсяг зменшиться, тиск, як наслідок, збільшиться. Може бути, звичайно, при нормально накачаних шинах, у шин є достатній запас з розширення в місцях, не дотичних з дорогою, але на мій погляд все одно хоч якась різниця (хоч 0. 1 атм) повинна бути між знятої і встановленої шинами .

Скільки атмосфер в колесі вважається нормальним?

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!




Добавить комментарий